نمونه سوال امتحانی تاریخ دوازهم نوبت اول با جواب و پاسخنامه, آزمون تاریخ ایران و جهان معاصر دوازدهم علوم انسانی, سولات مهم و درس به درس تاریخ, 

دانلود رایگان نمونه سوال تاریخ دوازدهم نوبت اول + پاسخنامه

برای رشته علوم انسانی

« آزمون دی ماه تاریخ پایه دوازدهم + بارم بندی »

نمونه سوال تاریخ دوازدهم نوبت اول

  • نام کتاب:  تاریخ (۳) ایران و جهان معاصر
  • پایه تحصیلی: دوازدهم
  • رشته تحصیلی: علوم انسانی
  • نام درس: نوبت اول #دی_ماه

توضیح آزمون ترم اول تاریخ دوازدهم #انسانی

در این فایل PDF، نمونه سوال امتحانی تاریخ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم برای نوبت اول یا دی ماه قرار دارد. که این سوالات امتحانی کاملا استاندارد مطابق با بارم بندی دفتر تالیف کتاب های درسی که مخصوص بروبچ رشته علوم انسانی مناسب می باشد و شما می توانید با خوندن این نمونه سوالات در امتحانات نهایی نمرات قابل توجه و خوبی به دست بیارید. همچنین دارای پاسخنامه و جواب کامل و واضح به سوالات امتحانی دارا هست. تونید نمونه سوال تاریخ دوازدهم نوبت اول را به صورت کاملا رایگان و با لینک مستقیم و پرسرعت از زیرک دانلود و دریافت کرده و حالشو ببرین.

نمونه سوال تاریخ دوازدهم نوبت اول

=============================

#شاید_دوست_داشته_باشید: نمونه سوال جامعه شناسی دوازدهم نوبت اول

=============================

بارم بندی تاریخ دوازدهم / نوبت اول / نوبت دوم / شهریور /

بارم بندی تاریخ دوازدهم

« برای مشاهده به اندازه واقعی بر روی تصویر کلیک نمایید »

جدول بارم بندی کیفی تاریخ دوازدهم

ردیفنوع پرسشنمره
1به خاطر آوردن؛ مانند:
پرسشهاي كوتاه پاسخ؛ جور كردني؛ چندگزينهاي؛ صحيح و غلط؛ تكميل كردني (جا خالي)
توجه: 1 .در سؤالهاي جور كردني، تمامي واژگان يا اصطالحات مربوط به ستون پاسخ از يك جنس يا نوع باشد. 2 .طراحي سؤالهاي تكميل كردني يا جاي خالي توصيه نميشود، چنانچه تمايل به طرح چنين پرسش هايي داريد، واژگان و يا اصطالحات مهمِ حذف شده را در پرسشنامه درج نماييد و از دانش آموزان بخواهيد كه واژه يا اصطالح مناسب را در جاي خالي درج نمايند.
حذاکثر 3
2تعريف اصطالحات يا مفاهيم تاريخيحذاکثر 3
3توصيف، فهرست و طبقهبندي اجزا يا ويژگيهاي پديدههاي تاريخي؛حداکثر 5
4تلخيص، تشريح و تحليل زمينه ها، علل، داليل، آثار، نتايج و پيامدهاي پديدههاي تاريخي؛حداقل 8
5مقايسة پديدههاي تاريخي( نقش و عملكرد شخصيتها؛ شرايط ظهور و سقوط تمدنها و حكومتها؛ رويدادها و تحوالت مهم و ....)؛
توجه: محتواهاي مقايسه شده ميتواند مربوط به درسها و فصلهاي مختلف باشد و نه صرفاً يك درس يا فصل
حداقل 2
6كاربست شواهد و مدارک تاريخي (نقشه ها، نمودارها، آثار و بناها، كتيبه، اسناد، متون) واستخراج و استنباط دلالت های آنها؛ توجه: در طراحي چنين سؤالهايي، يك يا چند مورد از شواهد و مدارك تاريخي را در پرسشنامه ارائه و ذيل آن پرسشهايي را طرح نماييد.
لازم به توضيح است كه شواهد و مدارك تاريخي مي تواند از خارجِ كتاب درسي نيز طرح شود، مشروط به آنكه کاملا مرتبط با محتواي آموزش داده شده و در سطح شواهد و مدارك كتاب درسي باشد
حداقل 2
7اظهارنظر و قضاوت؛ توجه: اظهارنظر و قضاوت ميتواند در بارة شخصيتهاي بزرگ، رويدادهاي مهم و تأثيرگذار تاريخي، آثار و بناهاي باستاني موجود در سايتهاي تاريخي و موزه ها كه مورد بازديد دانش آموزان قرار گرفته و يا موضوع هايي كه راجع به آن جست و جو و پژوهشي كرده اند، انجام شود.
لازم به يادآوري است كه هدف از اين گونه پرسشها، دستيابي دانش آموزان به پاسخي يكسان نيست و لذا ارزشگذاري و تخصيص نمره به پاسخ هاي چنين سؤالهايي بر اساس تناسب جواب با پرسش و نحوة استدلال و ساماندهي مطلب انجام شود
حداکثر 2
باکس دانلود
نویسنده: زیرک
نظرات: بدون نظر

برچسب ها

دیدگاه های کاربران

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

رزرو تبلیغات در این مکان

مطالب بر اساس


رزرو تبلیغات در این مکان

برچسب‌ها